top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHow2Blog

SEO-PRO TIP 1: BE ORIGINAL

Je kunt je blind staren op zoekwoorden voor de ultieme SEO-tekst. Of je schrijft een originele webtekst die goed leesbaar is en de doelgroep aanspreekt. Een tekst die precies omschrijft wat je doet of aanbiedt, zonder te vervallen in clichés. Blijf origineel. Dat springt meer in het oog dan zinnen opgebouwd uit een riedel zoekwoorden.

  1. Schrijf allereerst een tekst die uitnodigt om te lezen. Eén waarin je helder en kort omschrijft wat je precies als product of dienst aanbiedt. Waarbij je kiest voor een tone-of-voice die past bij jouw doelgroep.

  2. Gebruik synoniemen. Zo veel als je kunt vinden. Ben je een webdesigner? Dan ben je ook een ontwerper, een vormgever, een websitebouwer en misschien wel een contentbeheerder of CMS-manager. Juist door te kiezen voor variatie in naam- en werkwoorden, wordt je tekst dynamisch en prettig leesbaar. En zit je tekst ook nog eens barstensvol zoekwoorden.

  3. Een beetje humor kan geen kwaad. Van gortdroge, zakelijke teksten worden weinig mensen blij. (Tenzij je een ietwat grijze en fantasieloze corporate klant bedient.) Keep it simple & make it nice to read. Je moet het niet onnodig ingewikkeld willen maken. Ik zeg daarom maar zo: ‘Origineel is goed, met een kwinkslag nog beter.’

  4. Kleine brokjes. Er is een kleine disbalans tussen de lengte van teksten voor SEO en voor je lezer. Voor SEO geldt dat je eigenlijk het liefst zo lang mogelijke teksten wil schrijven met een ruim assortiment key words. Voor de lezers op internet geldt dat ze slechts 20% van de tekst lezen en de rest scannen. Je kunt beide een beetje tegemoet komen, door lange teksten op te knippen en te onderbreken met tussenkoppen, afbeeldingen en filmpjes. Kleine brokjes zijn beter te behappen, zonder dat je inlevert op de vindbaarheid!

Lees mijn SEO-pro Tip 2: Check, check, dubbelcheck jouw zoekwoorden!


3 weergaven0 opmerkingen

Kommentare


bottom of page